۱۳۸۸ مهر ۱۹, یکشنبه

می خواهم زنده نمانم

امروز سلامت می کنم کمی افسرده تر از دیروز
امروز هوای سرم تنها و تنها هوای غریبی است و حسرت
هوای دلم هوای همان سایه مرگ است ،کاش آن روز روی سرم بود
امروز سلامت می کنم غمگین تر از دیروز نازنین
امروز چقدر سرم برای تو درد می کند ،کاش تو هم کمی بدانی چقدر بد حالم نازنین
امروز می خواهم زنده نمانم نازنین
کاش امروز بدانی بی تو دلم گرفته است در این هوای غریب
÷س این مدرکت به چه دردی می خورد ؟وقتی حتی اجازه نمی دهند که کمی کنارم بیشتر بمانی ؟پس این شغل مزخرف ما می خواهد کجا دستمان را بگیرد ،از خودم تعجب می کنم من که همیشه از بوی بیمارستان متنفر بودم پس چرا پزشک شدم ؟
نازنین امروز دیوانه ام ،آن قدر که می توانی روی حرف هایم حساب نکنی
نازنین من بی تو کجا بمانم ،من دورم از تو ،دور و دور و دور
نازنین من دورم از تو
دورم از تو .....
امروز دیگر هوای حوصله ام بارانی بود ،هوای حوصله ام بارانی بود
در این کنج غربت
در این هوای بیماری در زیر سایه ی رمیده ی مرگ ،امروز تنها و تنهام
من تو را می خواهم ،من اینجا نمی خواهم بمانم ،من نمی خواهم نا توان بمانم
نازنین دوستت دارم
پی نوشت :ببخشید هوای بیمارستان با آدم این طوری می کنه
بازم از شریعتی برام بنویسید
ف.دورود جان غم سنگینی غربت را می دانی می دانم که می دانی اما لا اقل تو با کسی هستی ولی آن گوشه و در آن شهر غریب سیما چه می کند ؟خودش نمی داند برایش دعا کن که هوای حوصله اش مثل امروز من هر روز بارانی است

۲۲ نظر:

  1. من هم امروز هوای حوصله ام بارانی بود
    امروز فهمیدم که خیلی تنهام
    ولی ...
    شریعتی: اگر تنهاترين تنها شوم باز خدا هست او جانشين همه نداشته هاست

    پاسخحذف
  2. اشکال نداره خالی می شی! این نیز بگذرد!

    پاسخحذف
  3. الان همه اينجورين زياد ناراحت نباش 9/99
    فقط 1 دهم درصد كه اونم خوشبحالشون ديوونه هان.

    پاسخحذف
  4. داستان زيبا



    روزي یک گروه از دانش اموز خواستد اسامی "عجایب هفتگانه "را بنویسند.

    علی رغم اختلاف نظر ها،اکثرا اینها را جزو عجایب هفت گانه نام بردند:

    1) اهرام مصر

    2) تاج محل

    3) دره بزرگ(به نام گراند کانیون در امریکا)

    4) کانال پاناما

    5) کلیسای پطرس مقدس

    6) دیوار بزرگ چین

    آموزگار هنگام جمع کردن نوشته های دانش آموزان،متوجه شد که یکی از آنها هنوز کارش را تمام نکرده است.

    از دخترک پرسید که ایا مشکلی دارد.

    دختر جواب داد:

    "بله کمی مشکل دارم ،چون تعداد شگفتی ها خیلی زیاد است و نمیدانم کدام را بنویسم"

    آموزگار گفت:" انهایی را که نوشته ای نام ببر شاید ما هم بتوانیم کمک کنیم".دخترک با تردید چنین خواند:

    به نظر من "عجایب هفت گانه "دنیا عبارتند از:

    1) دیدن

    2) شنیدن

    3) لمس کردن

    4) چشیدن

    5) احساس کردن

    6) خندیدن

    7) دوست داشتن

    اتاق در چنان سکوتی فرو رفت که حتی صدای زمین افتادن سنجاق شنیده می‌شد.

    آن چیزهایی که به نظرمان ساده و معمولی می‌رسند، آنها را نادیده و دست کم می‌گیریم، حقیقا شگفت انگیزند!!!

    با ملایمت به یادمان می‌اورند که با ارزش‌ترین چیزهای زندگی ساخته دست انسان نیستند و آنها را نمی‌توان خرید.

    آن قدر خود را مشغول نکنید که بی توجه از کنارشان بگذرید...

    پاسخحذف
  5. وقتی دکتر شریعتی از مشهد به تهران رفتند برای پدرشان نامه ای نوشتند تقریبا به این مضمون: مسلمانی کردن (یا مسلمان بودن) در تهران بسیار دشوارتر از مشهد است.

    پاسخحذف
  6. چه تنگناي سختي است يا بايد بمانيم و يا برويم و راه سومي وجود ندارد ... ( دكتر شريعتي )

    پاسخحذف
  7. زندگي درك همين امروز است . فهم نفهميدن هاست . شايد اين خنده كه امروز دريغش كرديم... آخرين فرصت همراهي ماست !

    پاسخحذف
  8. تبريك مي گويم ! امروز اولين روز از بقيه ي عمر شماست ...

    پاسخحذف
  9. شرمنده كه چند تا كامنت نوشتم راستشمن هميشه به اينجا سر مي زدم گاهي كامنت ميذاشتم به اسم سارا ( الان نميدونم چرا نميشه ! ) ولي امسال رفتم دانشگاه و تو خوابگاهمون هم به اينترنت دسترسي ندارم واسه همين بود چون يه هفته به غريب نامه سر نزده بودم خواستم يه دفعه كلي بنويسم !! از اتفاقي كه واستون افتاده خيلي ناراحت شدم ولي مثل هميشه واستون دعا مي كنم آقاي دكتر عزيز . موفق و سلامت و خوشبخت باشيد ..

    پاسخحذف
  10. امین جان ، زندگی جاریست ، زندگی با همه ی سختی ها و بدیهایش باز زیباست .... و چه چیزی از این زیباتر که نازنینی در کنار خودت داری ..... این نیز بگذرد ....

    پاسخحذف
  11. در سرتاسر زندگیم حتی در اوج بحران روح جوانم،

    کتاب را ازمعشوق

    وعظمت را ازسعادت

    ورنج را ازلذت وعصیان را از آرامش

    وآسودگی وتلخی را از شیرینی

    خوب بودن را از زیبا بودن

    ومعرفت را از عبادت

    وزشتی که مرا بشناسد از زیبایی که مراد دیوانه وار دوست بدارد،...

    وخیلی چیزها را ازخیلی چیزها ارجمند تر وبرترو راضی کننده تر می یافته ام ومی یابم.

    پاسخحذف
  12. عشق در دریا غرق شدن است ودوست داشتن در دریا شنا کردن.

    عشق بینایی را می گیرد و دوست داشتن می دهد.

    پاسخحذف
  13. چرا انسان ها،وهر که انسان تر بیشتر،به عمد در طلب آثار غم آورهنری اند ودوستدار اندوه؟

    مگر نه این است که اندوه تجلی روحی است که چون برتروآگاه تر است،تنگی وتنگدستی جهان را بیشتر احساس کرده است؟



    هبوط در کویر

    پاسخحذف
  14. بگذار تا "شیطنت عشق" چشمان تو را بر عریانی خویش بگشاید،

    هرچند معنی جز رنج وپریشانی نباشد،

    اما کوری را هرگز به خاطر آرامش تحمل نکن.



    دکتر علی شریعتی

    پاسخحذف
  15. خدایا داده ونداده ات وگرفته ات را شکر

    که داده ات نعمت است

    ونداده حکمت

    وگرفته ات امتحان.



    دکتر علی شریعتی

    پاسخحذف
  16. ای خدای بزرگ
    به من کمک کن تا وقتی می خواهم درباره ی راه رفتن کسی قضاوت کنم،
    کمی با کفش های او راه بروم.

    زنده بودن را به بیداری بگذرانیم چون سالها به اجبار خواهیم خفت

    پاسخحذف
  17. چرا انسان ها،وهر که انسان تر بیشتر،به عمد در طلب آثار غم آورهنری اند ودوستدار اندوه؟

    مگر نه این است که اندوه تجلی روحی است که چون برتروآگاه تر است،تنگی وتنگدستی جهان را بیشتر احساس کرده است؟

    پاسخحذف
  18. هرکه باشیم و با هر توانی فرقی نمی کند،زیرا آنچه در اینجا آدمی را مسؤول می کند ((آدمی بودن)) او است.

    پاسخحذف
  19. http://www.youtube.com/watch?v=QozpGipNjeA&feature=related
    سلام
    امیدوارم خوشتون بیاد
    ل.ع.

    پاسخحذف
  20. سلام آقای دکتر . واقعا حق داری . اصلا بیمارستان آدم رو کلافه می کنه . من یه بار یه عمل سر پایی ( دکتره می گفت چون 5 دقیقه هست سر پایی هست ! ) داشتم و چون دیر به هوش اومدم و گیج بودم گفتن شب بمونی بهتره . پدرم در اومد ! ولی شما که باید عادت داشته باشی که اقای دکتر . چه قدر دیگه باید اونجا بمونید ؟ یعنی برای خودتون هم نمی تونید پارتی بازی کنید ؟


    و اگر خفه ام کنند ، سازش نخواهم کرد
    و حقیقت را قربانی مصلحت نمی کنم
    و اما آن قوم
    اگر موفق شوند و مرا بر دار کشند
    یا همچون عین القضات ، شمع آجینم کنند
    و یا مانند ژور دانو در آتشم بسوزانند
    حسرت شنیدن یک آخ را هم بر دلشان خواهم گذاشت

    " علی شریعتی"

    پاسخحذف
  21. هنر آنست كه بر خلاف جريان آب شنا كني وگرنه هر ماهي مرده اي هم مي تواند در جهت موافق رودهانه پيش رود
    ببخشيد اگه تكراريه

    پاسخحذف
  22. Amin jan. omidvaram ke zood beree manzel. . .,

    پاسخحذف